Sayfalar

8 Kasım 2011 Salı

"Caotica Ana"-Julio Medem (2007)




‘Sex and Lucia’ ve ‘Lovers of the Arctic Circle’ gibi muhteşem filmlerin de yazarlığını ve yönetmenliğini yapmış, İspanyol yönetmen Julio Medem’in 2007 yapımı filmi ‘Caotica Ana’ Ibiza adasında babasıyla yaşayan Ana’nın hikayesini konu alıyor. Ana : iyi erkek çocukların annesi, hem de yüz yıllardan beri. ‘Beni iki bin kere öldürsen de, ben yeniden doğacağım. Sen beni yenemezsin,ben iyi adamların annesiyim.Hepsi iyi insanlar olacak, ordular doğuracağım.’   Erkek gözünden çekilmiş dişi bir film olduğu söylenir, ‘Savaşları sizin gibi adamlar yarattı’  belki de filmi trafik kazasında ölen kızkardeşi Ana ‘ya ithaf etmesi nedeniyledir. Reenkarnasyon hikayesi de denilebilir Film 10 dan başlayarak geriye doğu anlatılan kısımlardan oluşur. Hipnoz esnasında olduğu gibi 10,9,8.. 0 başla.


Yetenekli bir ressam olan Ana ve babası Ibiza’nın huzurlu doğasında, mağrada bir nevi hippy hayatı sürdürürler. Resimlerinden haberdar olan ve onları çok beğenen Justine ona iyi bir eğitim ve ekonomik destek vaad eder, Ana’yı Madrid’te kendisine ait olan yaratıcı resim atölyesine götürmek ister ve ona teklifte bulunur (hippy art comune). Teklif cazip gelir ve gitmeyi kabul eder.

Sınıfta bağımsız yağlı boya çalışması yapılırken, öndeki kişiyle(Said) aynı resmi yaptıklarını görür ve bir tür kriz geçirir. Said ile tanışırlar hatta büyük bir aşk yaşarlar, birlikte yaşamaya başlarlar ancak Ana’nın girdiği bir komada esnasında (Arapça konuşmaya başlar), sevgilisinin aslında ölen annesi olduğunu anlar ve onu terk eder , ondan kaçar.
Daha sonra kendisini hipnotize ederek neler olduğunu öğrenen Anglo ile tanışır. Ana’nın geçmiş yaşantıları ‘Bunlar benim geçmiş hayatlarım değil, ölümlerim.’ , ölümleri hakkında bir çok bilgiye bu şekilde ulaşırlar ayrıca hipnoz esnasında okulda edindiği en yakın kız arakadaşı da olayların videolarını çeker.

Filmin ilk sahnesinde beyaz güzel bir  güvercin atmacanın kafasına sıçar, sonunda ise Ana, Bakanın suratına 
:D Bu esnada atmacanın gözleri bağlıdır, başkan ise Ana ile sevişmek istemektedir.
Film pek akıcı değil hatta zaman zaman da geriyor bile denebilir ama bunun benim için pek de önemi yok. Önceki filmleri kadar da beğenilmedi ama Julio Medem filmi sevenler muhakkak izlemeli (çekim açıları, mekanlar,resimler, kıyafetler  görülmeye değer) ayrıca başrol oyuncusu Manuela Velles’in estetiğini ve iyi oyunculuğunu görmek için bile izlemeye değer diyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder